Thursday, September 3, 2015

JAGA ANAK DEMAM

Assalamualaikum...
Now, 2:20 AM..anjing bunyi jak terus dari tadi, aku pulak masih berjaga, sambil-sambil menjaga my sweetie, aku ambil kesempatan sikit update blog, kemain ko jah!!!

Sebenarnya, sebab aku berjaga malam ni, my sweetie batuk-batuk, suara pun berubah sudah, ada macam ella ku dengar, kesian kan.. iyalah takkan aku mahu membuta time my sweetie demam macam ni, tadi dah suruh husband ambil air sikit untuk basahkan tuala. Mo letak di kepala c.sweetie, buat cara kampung-kampung, hehehe.. paling senang jimat kos.
Ok, begini cerita nya.. dulu pernah bawa my cinta pi jumpa doktor time demam hari tu, tapi doktor kkia cakap baby bawa 1 tahun ni, ndak boleh sangat minum ubat.. sebab nanti antibody diaorang tak boleh bekerja(amboi bahasa aku) sabar jak lah ya.. done, its true.. my baby kejap jak demam.. lepas buang air besar selalu2x demam dia pun surut. Yang penting rajin2x kan susukan mereka. Yaa dokkk...

Aku pula, bila baby sudah demam macam ni, risau pulak.. iyalah aku kan first mom, lagipun mama aku bukan ada dekat rumah.. sapa boleh tolong-tolong tengokkan aku kan? Sedih pula..tapi dont worry idah. U can do it, yesss!! i can do it..kipidap, dongibab.. hahaha.. apsal pulak bahasa si rani kulup ni masuk dalam minda aku pepagi ni tau.
Baru jak pegang kepala baby,sejuk dah sikit.. tak payah guna cool fever, gitu ka spel nya?? Iskkkk entah lupa.. kita guna cara kg. Ambil tuala rendam.. letak kepala baby, doa bebanyak.. semoga ALLAH s.w.t memberi kesembuhan kepada baby ya. Amin..


Kata mum aku, budak-budak yang demam ni, adalah tu yang dia mau pandaikan? Hahaha.. betul ka tu ya?? Masih confius!! Tadi suami tanya, baby demam kan?? Aku dengan jaya nya menjawap. '' Ala baby mau pandai ba tu.. terus en suami cakap. " ada ka gitu?? Sama plak macam mama cakap. Ada2x jak lah, baby demam sebab mau sihat. Aku" ¢£°€√`_¢€£=¢Π°£ hehehe..
Pada ibu2x diluar sana, yang paling penting jika baby sakit atau kurang sihat, pi jumpa doktor dulu.. minta nasihat, lepas tu ambil cuti emergancy, jaga baby dekat rumah.. sebab bila baby2x demam macam ni, baby agak cerewet sikit kan? Kadang tu cerewet banyak.. hahaha, dia mahu perhatian dari ibu dia tu. Jangan pentingkan kerja sangat. dan pada majikan-majikan diluar sana, kenalah bagi kelonggaran sikit pada u staff. Ok majikan?? Hehe.. kemain ko idah.
pada akhir kata, doakan my sweetie cepat sembuh ya kawan2x. Terima kasih kerana sudi juga membaca luahan hati ibu2x ni..now 2:49 AM mengantuk yang amat.
PUBLISH♡♡♡

No comments:

Post a Comment

Kisukisuka@idahku's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah