Friday, February 14, 2014

Hanya Kerana Bedak

15hb~~
macam mana lah memulakan story mory ku pepagi nie tau, kalau ati ku d,rundung kemarahan tahap gaban aikkk.. mengucap, mengucap cik idahku..ini lah bilang orang kalau takda rezeki kan macam mana, apa lagi kalau kecurian di office sendiri, jadi ndak tenang ati ku meninggalkan barang2x walau untuk ketandas sekejap jak pon, Ya ALLAH.. mau melapor sama bos malu pulak aku, almaklum lah setakat bedak jak pon, setakat bedak!!! heyyy bedak pon aku beli uuuu..bukan aku amik free di kedai tu.. (sori2x teremosional plak aku pagi2x nie tau) iya la aku beli bedak bukan selalu ya 3 @ 4 bulan sekali baru aku beli.. macam mana aku ndak meradang, eeee bruuu tu en.somi bilang ndak ble suda kunun beli yang baru, sebab bajet takda.. (dlm ati ku berkata, iyaaa kalau aku tau ada orang berminat sama bedak ku tu..aku simpan dalam baju ya) lagi pun itu office mana lah aku tau ada pencuri durjana sedang memerhatikan bedak ku tu..(mesti kamo2x heran kenapa aku panas betul sebab bedak nie,
1. sebab dia masih baru tebal menebal ya
2. masa aku beli aku round 3 kedai di lahad datu nie tau(carik warna sesuai)
3. di sebabkan bedak nie, aku kena bebel oleh en somi (ayg nie balik2x bedak balik2x bedak, carik bedak jak pon mau ambil masa sampai 2 jam, abis minyak kereta (nada ndak senang ati tu)
4. opkos la aku marah, belum gaji lagi nie
5. kerana dia berjenama silky girl :)
masa kejadian 14/02/2014 jam 8.30 pagi lah gitu, time tu suspek sedang berada berampiran meja kerja ku, aku terima panggilan dari en kimchi, (hello2x buat suara kimchi plak aku..aahh kenapa bang??? " en kimchi plak, ello2x sini ko amik kimchi mu nie, 
aku plak~~ ahhh kimchi anyeong hesayo..hahaha(dengan nada gumbira) tanpa menpeduli kan keadaan semasa aku pon berlari2x turun tangga office mengambil kimchi yang aku idam-idamkan(trip korea kejap)
rupanya masa aku turun tu time tu jugak lah, suspek mengambil kesempatan mencuri bedak silky girl ku.
kiranya pergerakannya sepantas kilat..sebab aku tinggalkan meja ku baru berapa saat..iskkk bedebahhh btl
'
'
'
'
oleh kerana aku sudah tau siapa suspek tersebut, aku buat lah mukak ala2x sedih/terkilan/merana/dan segala mukak yang boleh membuat orang terpandang pon akan tanya ''hey2x u kenapa? sebab apa buat mukak macam tu, dan bla-bla-bla
'
'
'
'
tertiba-tiba aku limpas depan bilik bos (haaa ini lah masa nya aku buat mukak sedih)


kebetulan~kebetulan bos keluar bilik (yesss ada harapan, bukan mo komplen ya kalau dia tanya memang aku cakap punya (baru ko tau aku punya skill macam mana) hehehe

aku~~buat mukak sedih (menjadi ka ya? harap2x)
boss~~ haa kenapa?? sakit perut ka??? 
aku~~ndak lah bos kecurian(dengan nada besar luar biasa) terkilan sama lakonan ku..ada ka bilang boss aku sakit perut (iskkkkk)
boss~~kecurian?? buat mukak blurrr gituu la terkejut pon adaaaa, kecurian apa???
aku~~ bedakkk (sepatah jak)
boss~~ bedak??? " mungkin c,jumaliah nie (meneka)
aku~~ ehhhh bukan c,jumaliah la boss, (iskkk melampauuu tauuuu
jumaliah~~ hahahaha, (aku pulak yang kenak)
boss~~ ahhh c, M kali??? (meneka sambil ketawa)
aku~~ aaaaa betul bos, dia lah tu (kompiden nya aku menjawap)
bos~~ senyum2x (berlalu ke bilik meeting)
aku~~ itu jak??? (takda tindakan undang2x ke d,kena kan sama itu suspek??)
'
'
'
'
rasanya bersambung lagi kes sulit nie kowtttt

oke lah kamu2x kalau ada-ada apa2x tindakan bos, aku mesti story mory punya, lagi pun bukan setakat bedak ku jak dia curi, banyak lagi kes mangkung hayun nie.

~~publish~~

No comments:

Post a Comment

Kisukisuka@idahku's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah