Tuesday, February 18, 2014

Ulang Tahun Perkahwinan

Selamat petang, Happy Story Morry :)

1st ulang tahun perkahwinan ku, ini lah masa yang aku nanti2x kan,(bukan aku jak myb wanita2x di luar sana
yang sudah kahwin @ bakal berkahwin, tapi para lelaki dorang nie bukan minat sangat pon (sebab bro kan??) " dialog lelaki~~"isk ndak macho la sambut anivrsry nie..


okeee~~ dont worry peduli kan para suami yang ndak kisah betul pasal ulang tahun perkahwinan nie, al-maklum lah, takut letuwwww..
gambaran para dompet suami
'
'
'
'
'
sini aku mau cerita sikit kisah ulang tahun perkahwinan ku pulak, wahhhh..

kisah nya;-
'
'
'
'
'

my en somi ajak pergi kota kinabalu..wahh aku memang ndak banyak cakap lah(penjalan)
 kalau sudah kaki gatal tiada lah mau fikir lain kan..huhu layannnnnnn
1 day~~ 03-05-2014 kira2x jam 2 pagi kami memang awal bangun, sengsara kehidupan kalau harus bangun pagi seawal 3 pagi OMG~~ aku memang ndak laratt  nasib baik aku awal lagi prepare apa yang patut di bawak, ini senarainya~~
1.bantal size kecil (jangan mengada2x mau bawak yang besar)
2. selimut (sebab aku ndak memandu, so aku tidor jak lah)
3.singgah isi minyak di fajar (bilang somi rm 50.00)
4. beli gula2x kopiko (untuk somi supaya dia ndak ikut kita membuta nanti ndak plak sampai kk, sampai situ plak)

kira2x 5 jam perjalanan memang kerja ku membuta jak lah (tawalkal) hehehe..en somi memandu sendiri, ada ku kesah?? yang penting kita cukup rehat..lalalaallala... 
jam 9.30 pg sampai ranau, en somi isi minyak lagi rm 30.00 kasih penuh tangki (dalam en somi mngisi minyak tu, aku pon turut bangun, sebab mo mencari tandas..tapi hasrat ku terkubur begitu saja, banyak nya orang berbaris dalam  7 orang..ohhh nooooo..jangan teruskan niat anda.



hehe, menyempat lagi.. sejukkk nya macam di new zealand (macam pernah jak pi new zealand)
mimpi
'
'
'
'
'


kota kinabalu~~ hehe..yeyyy sampai sudah..cari paking bru pikir pasal makan (perut berbunyik2x sudah bayangkan hanya kopiko bekal ku dari lahad datu)
tempat makan murah memang hanya di satu tempat nie yang aku tahu..
'
'
'
'
CP~~centre Point




hanya rm 2.80 sahaja (murah berpatutan)

sudah selesai mengisi perut kita gerak plak carik hotel (mau berehat dulu ba) hotel yang menjadi pilihan adalah 




impiana mutiara hotel rm 78.00 1 malam (oke lah terlanjur bayar tanpa melihat bilik : )

~~now tidur lah jawap nya..jam 3 petang macam tu my en somi suruh bangun kata nya mau jalan2x pi Cp, jangan buang masa tidur jak di bilik..hehe (aku memang hantu tidur)

sampai cp dalam jam 4 petang juga lah, pusing2x..pusing2x..pusing, dari bawak pi atas, dari atas turun bawak..hahahahahahaha, happy pon ade hubby belikn smthing ..mauuuu tauu???? tunggu..hehee bilang hubby hadiah sempena ulang tahun perkahwinan..(aku apa lagi berbunga2x hati ku) perempuan ba ndak da yang ndak mau hadiah . dalam rasa gembira tu terselit jugak rasa duka, sebab hubby dari bercinta,bertunang hingga berkahwin ada jak hadiah yang dia bagi.. aku pulak!!! memang tiada ya, ndak pernah sekali pon aku belikan hubby give..ermmm bukan kedekut (besday hubby awal tahun ba time tu bulan tua lagi, hehehe tiada dowit mo belikan) tapi ins shaa ALLAH kalau ada rezeki mau jugak sekali belikan dia, (cuma bila pikir balik malas pon ADA terbayang2x & termiang di telinga kata2x nya "ndak payah lah belikan hadiah, cukup jak syg ada oke suda tu" --- sooo sweetttt, so sweett..kekekekekeke (nah bukan salah ku ndak membeli hadiah ya....
malam nya kami pi tanjung aru..romantik gituuu (memang kesukaan ku berpantai2x..terasa kebaruan di situ..happy nya plak sampai ndak sedar public ba..hehe, biar la aku kan orang lahad datu, harus la kamu faham isi hati ku itu..hehe

hubby suruh pilih tempat makan~~ lalalalala, ini yang ku pilih sebab tempat nie sowetttttt gituuuu, mengada2x ku datang...



hahaha.ndak puas hati sebab gelap, mau makan pun nampak gelap
'
'
'
tempat yang aku pilih nie, penuh lilin, bagi wanita romantik macam aku memang mendatangkan filing2x yang indah lah, tapi itu ndak menjanjikan kebahagiaan~~ sebab tempat nie gelap..gelappp sampai hubby mo makan pon ndak nampak ya, nah apa lagi membebel lah dia.. aku ba nampak jugak sebab aku yang pilih apa boleh buat kn?? dapat bini romantik macam aku ndak kamu terasa bahagia wahai lelaki2x di luar sana aaaa!!! (iskkk emo pulak aku sendiri2x macam mo tercabut sudah keyboard cmp nie....hehehe okeeee lahh penat sudah aku berceloteh nie jommmm terjah hadiah sempena ulang tahun perkahwinan ku~
'
'
'
'

tab 2, memang idaman ketika itu..hehehe


oke lah celoteh ku sampai di sini dulu ya..ponattt lah menaippp :) semoga hari2x yang mendatang bahagia milik kami..in shaa ALLAH.






















layannnn..buang tebiatt dulu

No comments:

Post a Comment

Kisukisuka@idahku's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah