Friday, February 28, 2014

Lamunan Terhenti

Assalamualaikum~~ wahhh jom kita story morry, tiba2x bermood pulak aku hari nie untuk menulis entry..chewahhh, istori morry ku di pagi sabtu nie berkenaan tempat yang aku teringin tahap gaban mau pigi..iyalah aku kan pelancong tegar, wahhh tapi tempat aku melancong hanya di satu tempat nie, ermmm kota kinabalu, macam boring pon ada sudah bertapak di hati ku..oleh kerana aku seorang yang pencinta alam swasta, gituuu..tempat yang aku teringin kan dan mengidam macam orang mengandung ini ada lah;- layazzzzzz
'
'
'
'
'
'
'
'




 berjuta2x lembuh ada di new zealand


 ini kunun rumah ku bersama en husband..hehehe
ini peta new zealand


i like new zealand~~ subhanalah, ini baru di dunia? di akhirat nanti??? tidak dapat ku bayangkan bertapa indah nya syurga mu ya ALLAH.

Apahal aku suka betul sama ini new zealand~~ opkosss la kamo2x, tengok lah pemandangan indah nya..bersih hijau,biru,putih..warna2x alam, kalau lah aku kaya, aku belanja kamu pi new zealand~~
'
'
'
'
'
..baru kamu tau, bertapa indah nya dunia ini..hehehe, tapi ndak apa lah oleh kerana aku ndak mampu membawak kamu pi new zealand, apa kata aku belanja jak kamu menengok gambar di blog aku nie, kekekeke..bukan jak kamu yang ndak ku bawak pi new zealand..aku sendiri pon ndak pigi..lallalalalala (ahhhh sorry uuuuu ollssss)

bayang kan~~~ nahh idah ko nie menghayal lagi, ----->


aku tinggal di tempat nie~~
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
sini~~ hehehe, punya banyak pokok sakura..sampai juling biji mata ku, doreamonnn hantar aku pi tempat nie, cepattt, kalau ndak aku pecat ko-----> gilaaa taikkk kucinnn ko idahhhh menghayal punya jauhhh (kamo2x pun menghayal kan??? kakakakakakakaka, tapi betul lah bayangkan kamo2x tinggal tempat macam nie, jauh dari tekanan..wahhhh mengamuk2x jak dari kerja. balik rumah terus tengok pokok sakura yang lebat bunganya..jatuh2x lagi di mukak kamo sebab kamo menengok atas..hahahahaha, ndak ka terasa keindahan nya itu??? tidak??? ada ku kesah?? lalalalalalala..

tapi kan selain negara new zealand...tempat yang paling cantik juga ada lah china?? aku pon ndak tahu kenapa~~ jadi kita mau cari info dulu. baru kita boleh tau kenapa negara china ada lah tempat tercantik di dunia, ada kah dia boleh mengalahkan new zealand~~ 
jommmm terjah en google.
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'

setelah menggoogle ini hasil nya;-
tasik jiuzhaigou (wahhh terpegunnn seketika)

tasik shudu ---->walaupun nama nya pelik, gila taik kucin aku terkejuttt tengok gunung salji tueeeee, kuch2x hota hai babeeeee

dan paling yang paling dan terpaling aku likeeeeee
'
'
'
'
fuhhhhh
 nyingchi bilang en google, memang pink biji mata ku, kalau aku dapat pi sini, myb terjadi nya rampasan tempat tinggal dan kali aku pulak orang bugis jadi sultan bugis ndak sedar diri di tempat ini. sekiannnn

dan ini biru biji mata hitam ku~~ memang sungguh nyaman ko warna biru, ini pulak menurut en google ada lah, gua batu kapur yang berada di guilin guangxi,china.. (aku terfikir sejenak, kenapa lah ko orang cina sanggup tinggalkan negara kamo, untuk datang ke malaysia?? kenapa ? kenapa dan kenapa??? ehhh gilakkk betul, punya cantik ini china, memang kalah sudah new zeland.

hehehe~~ k la next entry kita cerita lagi bab tempat2x yang paling menarik di dunia nie, apa pun sebelum kita melawat tempat ini, kita lawat dulu tempat ini;-

'
'
'
'
'
'
'


makkah (umrah) insyaALLAH..ini la tempat no satu paling cantik di dunia..sekian

No comments:

Post a Comment

Kisukisuka@idahku's Blog Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah